Tanca els ulls i imagina…

Aquest matí hi ha una llum molt especial; s’escola entre les branques i sembla alegrar als ocells… 

La proposta del dia és precisament revisar les caixes-niu, i hi ha grans expectatives; ha vingut un papa ornitòleg que treballa a una associació, i s’ha d’aprofitar, tenen moltes preguntes! Però s’ha de fer en el major silenci possible i organitzen un grup petit per caixa i així fan menys soroll i poden veure millor… Han de fer la biometria i prendre nota de tot, és molt científic!

Al racó de bricolatge estan arreglant una bici que se li ha espatllat a un nen aquest matí de camí; l’activitat del dia era fer uns tutors per l’hort, però de moment ningú s’ha interessat.

Mentrestant, un núvol de petits s’arreplega al llarg d’un camí de formigues; l’han seguit fins al formiguer i no paren de trobar entrades! N’hi ha un que està intentant que no les trepitgi ningú i s’ha posat davant de la filera, com un guàrdia urbà…

Una nena fa un anunci emocionada a l’hort: ha trobat els primers cherries! No es pot estar i se’n menja uns quants; aviat n’hi haurà prou per la primera amanida de l’any. Al costat, a un petit espai que havien decidit deixar així, de prat, natural, a veure que passava, uns nois han trobat margarides i juguen a “m’estima, no m’estima”...

A prop de la basseta dels gripaus un grupet ha decidit fer un toll de fang… s’han assabentat què és el que fan servir les orenetes per fer el niu i els hi volen proporcionar per a veure si nien al terrat, no seria emocionant? Tothom està molt implicat en el tema de la setmana, els ocells…

La Bibliomòbil avui ens recomana el sistema solar… es veu que hi ha hagut una lluna vermella i clar, els infants volien saber-ne més, o sigui que s’ha muntat sobre la marxa... alguns infants han començat a retallar planetes de cartolines de colors, però hi ha un, el més gran, que els vol fer a escala, i no es posen d’acord...

Al racó de música hi ha una novetat: un xilòfon que ha fet un pare amb un tub metàl·lic buit, tallat-ho en diferents mides; tothom vol provar i només hi ha una baqueta! Alguns van al racó de peces soltes a buscar branquillons…

A mig matí fan una rotllana per compartir la fruita, és un dels moments favorits del dia! Com que hi ha el compostador, no es llença res! Aprofiten per anar comentant idees per als pròxims temes de la setmana, i surt el dels animalons del compostador: els fascina com fan que el menjar torni a l’hort i serveixi per produir més menjar!

Això passa un matí qualsevol, en un dels patis de les moltes escoles del món, on l'aprenentatge i joc van de bracet. És utòpic? No pas, és real. En els següents articles parlarem de com les famílies, la comunitat i les entitats podem treballar perquè els patis escolars siguin espais habitables i saludables, pels infants, pels barris i per la biosfera.

 

El Meandre
Aula de Natura